آموزش وبلاگ نویسی از پایه تا پیشرفته

۱ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰



پایان نامه مدیریت

تهیه یک رزومه کاری خوب که باعث می شود کارفرما شما را برای مصاحبه کاری دعوت کند ، کار خیلی سختی است . اما نکته هایی وجود دارد که با رعایت آن می توان یک رزومه کاری مناسب و تاثیر گذار تهیه کرد .
به نقل از نیوساینتیست خیلی مهم ترین این نکات جمله است از؛

برداشت اول ، مهم ترین بادوام ترین برداشت است
یک کارفرما ممکن است بیش از ۵۰ درخواست نامـه دریافت کند و فقط نیم ساعت دارد که از بین آنها تعدادی را برای دعوت به مصاحبه انتخاب کند . بنابرای ن اگر اولین نگاه به نقل از کاری شما کمتر از یک دقیقه طول می کشد ، چگونه می توانید ترتیبی بدهید که مطمئن شوید سابقه کاری شما نادیده گرفته شود ؟
از فونت واضح مناسب استفاده کنید .

هم چنین اسیر این تفکر نشوید که با مصرف از سایز کوچک تر فونت می توانید اطلاعات بیشتری را درون رزومه جای دهید . گزارش خود را به چند بخش تقسیم کنید.

از پاراگراف های طولانی مصرف نکنید ، زیرا در این صورت بسیاری از کارفرماها زحمت خواندن آن را به خود نمی دهند.

از زیر عنوان ها مصرف کنید تا اطلاعات خود را به حتمـا ت کوچک تر خرد کنید.

از عبارات کوتاه یا نشانه دار (Bulleted List) استفاده کنید تا کار فرما بتواند مهارت ها خوب یت های شما را به راحتی در رزومه تان پیدا کند.
ثابت قدم باشید.

نحوه صفحه آرایی عنوان بندی را در تمام رزومه رعایت کنید تا معین شود کجا یک بخش تمام بخش دیگر شروع می شود.

از کلید tab برای جلو بردن ابتدای خطوط مصرف کنید تا مطمئن شوید که تمام حاشیه ها دقیقا زیر قرارمی گیرند.

برای فهرست بندی تمام کارهایتان از یک نوع نشانه گذاری مصرف کنید.

بیان جزئیات ریز می تواند فرق های بزرگی را در ظاهر و تاثیر رزومه شما ایجاد کند .
از کاغذ مناسب خوش رنگ مصرف کنید.

تحقیقات نشان می دهد که کاغذهای عجیب غریب نامناسب شاید باعث دیده شدن رزومه شما شود، ولی اکثرا تاثیر منفی ار خود بر جای می گذارد.

  • امیر عاش